lördag 21 november 2009

Höstmodell


Lyckades få lilltjejen att modella i nyaste jackan och mössan idag,
hon kan vara lite svårflörtad. Tyget i jackan har jag ingen aning om vad det är för märke på...har sett det säljas på tradera i annan färgskala bara. Rätt kraftigt bomullstyg, 70-tal.

När vi ändå var ute på gården passade jag på att kratta lite löv också, det var en så fin höstdag i dag. Sol, varmt och ljumma vindar. Katten busade med på gräsmattan, barnen gungade och jag passade på at ta in mer ved till vinterns kommande eldningar i vedspisen och kakelugnen. ( jag rekommenderar alla att köpa hus med intakt vedspis i köket, oumbärligt kalla vintermorgnar och vid strömavbrott!)

Sista vändan , när jag skulle ta på mig mina vantar för en sista lövtömning fångade mitt öga ett alldeles naturligt stilleben som jag tyckte fångade dagens stämning ganska bra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin