söndag 3 januari 2010

Vem vet?

Fick det här fina Marjatta Metsovaara tyget av en släkting nu i jul.
Hon hade visst fått det från sin nu avlidne gamle mor. Det konstiga med tyget är för det första färgen. Har inte sett det i den här orange/brun/röd/ vinröda färgen förut. Har det innan i röd/rosa och blå/lila.
Sen är det helt annorlunda i kvalitén jämfört med mina andra Metsovaara tyger.
Då mina andra tyger verkar vara kypertvävda, nästan lite glansiga. Så är det här tyget vävt i vanlig tuskaft, bomull. Alltså matt.
Är det någon som vet när det är gjort? Tyget jag fick är helt oanvänt, men det kan gott ha legat så i 50 år för damen det kommer ifrån sparde på allt. Skulle vara roligt att veta om det är gammalt eller nåt nytryck.

2 kommentarer:

  1. Ingen aning om ditt tyg, men vill säga, ni har det trevligt där vid pianot. Fint och stilfyllt.
    /Lina

    SvaraRadera
  2. Oj tack! Fint och stilfult,...ser mest vardags kaoset jag. Badbaljan full med tvättad tvätt, ett påslakan på tork över dörren, julgransfoten opp och ner på pianot,......Hemmablind kanske det kallas ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin