torsdag 15 april 2010

Livstycken

Här är bilder på livstycket som det frågats efter här på bloggen. Det är alltså andra sidan av livstycket jag har på mig på bilden längs upp till vänster. Alltid bra att sy vändbart när man kan, så slipper man sy två ;). Tyget är från en gammal kjol jag hittade i en påse med "vävtrasor".

Framsidan ,Baksidan

Jag har alltid gillat att sy och använda livstycken. Dom går så snabbt att sy och kan varieras i det oändliga, i ull, silke, linne, retrotyg, dubbelknäppt, med eller utan skört, till midjan eller precis under bysten osv. Funkar hur bra som helst både till fint och till jeans. Går snabbt at sy både på maskin och förhand. Här är några som jag sytt genom åren:
Förlaga Leksandsliv , Förlaga Häverö , Fri tolkning med tibetansk päls.

Tokfri tolkning med korsett styvnader och hela kittet. ( foto Nisse Dahrén)

Jag har även några gamla orginal livstycken från Leksand liggande.
Dom är mellan 100 och 80 år gamla allihop. Underbara!



Sorgliv , Festliv

2 kommentarer:

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin