fredag 20 augusti 2010

Ateljé besök

Hade med mig lilltjejen i ateljén idag, hon tog dessa finfina kort på mig,.....börjar bli svårt att fixa lapptäcken nu när jag måste sitta på golvet med stormagen. Den är ju lite ivägen,...Tur att det var sista touchen jag la på täcket nu. I helgen ska det möta sina nya ägare och jag hoppas både täcket och paret får ett långt och lyckligt liv ihop.

Själv hittade lilltjejen en väska full med solhattar och sydda dockor jag haft i lager ,så halva förmiddagen provade hon solhattar framför spegeln och berättade för mig hur snygg hon var ( !).
Men sen blev det dockorna som flyttade in i hattarna och "grävde ner sig i hålorna"... Vilken fantasi dom har dom små liven ;)

2 kommentarer:

  1. Hej! Jag skulle tycka det var kul om du sydde åkpåsar och dynor till barnvagnar. En vanlig barnvagn är ju oftast ganska tråkig och enfärgad, men med piff kan man inte bara göra den väldigt personlig, utan även få lite fläck- och kladdskydd. I övrigt vill jag tacka för en inspirerande blogg (även om jag varken kan eller hinner sy så fina grejer som jag skulle vilja...), och säga att det var roligt att träffa dig live vid gardinerna på 34:an. :)

    SvaraRadera
  2. Hej, vad roligt att du kikat in på bloggen!
    Åkpåsar och dynor är ju inget jag har i sortimentet direkt, men om någon skulle komma med en förfrågan så skulle jag ju kunna fixa ihop nåt.Jag håller med om att vagnar är urtrista. Håller precis på att försöka hitta en till lillen i magen ( den förra möglade i uthuset,..) och dom är bara trista allihop. Får köpa nån billig och pimpa i stället tror jag visst. /lina.oj

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin