måndag 1 november 2010

Familjehäng

Det är många som vill träffa lilla Clara. Förra helgen var min pappa här och nu är det min mammas tur. På grund av detta så får jag inte så mycket sömnad gjord men jag har himlans trevligt, njuter av barnvakten och får lite extra sovmorgnar.
Idag tog hela familjen plus min mamma en tur till Elleholm och kollade in Blekinges största ek Elleholmseken. Riktigt maffig sak som tyverr börjat spricka på mitten. Fast dom har satt stora vajrar mella stammarna upptill så förhoppningsvis så ska den väl stå kvar några år till. Med en omkrets på 7.64 meter och över trehundra år på nacken så tycker jag den förtjänar att stå kvar ett tag till.

3 kommentarer:

  1. Jäklar vilket träd!! Imponerande omkrets!

    Jag är väldans fascinerad av gamla träd. De har så mycke själ. Önskar de kunde berätta lite om allt de har sett under sina långa liv.

    SvaraRadera
  2. ja jäklar vad stor. Kanske kan ett stort träd inspirera till storhet?! Gunnar berättade om trädet när jag var på slöjdklubbsutbildning i Ronneby häromsistens. Maffigt att få se det på bild!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är verkligen fantastiskt stort, de båda stammarna som trädet delar sig i är som stora ekar i sig själva och de nedersta grenarna är tjocka som bokar. Helt klart värd en omväg för att krama om ;)/lina.oj

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin