onsdag 5 januari 2011

Återbruk


Dom här två 60-tals klänningarna fick gå till slakt igår. Den med skärp var alldeles sliten och solblekt. Fickorna hade lossnat upptill och där var tyget så slitet att man inte kunde sy fast dom igen.
Den utan skärp tycker jag har så fantastiskt fint tyg. Modellen på klänningen är så enkel att jag aldrig skulle använda den själv, inga knappar, fickor eller krage. Bättre då att använda tyget till nåt istället för att klänningen bara ska hänga och samla damm.
Båda klänningstygerna ska såklart få vara med i mitt blå lapptäcke som jag håller på med.
Och lilla Clara kan ha sin mössa nu som jag sydde när hon låg i magen.Passar henne fint tycker jag!
Nu i dagarna tänker jag göra ett inlägg om en fantastisk jacka,....vänta och se bara:)

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin