torsdag 27 januari 2011

Flera barntäcken

Ja här kommer fler täcken ( ja jag kan inte få nooog av att göra dom!)
Det här gröna ( och suddiga) täcket har min son på sin säng nu. De andra han hade blev för små när han fick en fullstor säng. Jag skyndade mig att göra det här täcket innan han kom in helt i sin nya " stålmannen, batman,spiderman, bakugan" period. Försökte få det lite killigt och inte för plåttrigt med blommiga tyger osv. Tror jag lyckades för han gillar det.


Det här ( också suddiga) täcket hade han innan. Det började jag på för länge sedan när jag bodde i danmark, men det blev färdigt först när Lo var liten.
Tekniken heter " crazy quilt" eller "toktäcke" och är galet roligt att göra. Om man inte vill brodera över alla sömmarna som jag gjort så kan man bara sicksacka istället.



Sen har vi en bubblare:min systers fjärilstäcke.
Det gjorde min "amerikanska mamma" Ila till min storasyster när hon var liten.
Nu ligger det för tillfället i ateljén för att lagas lite, och då passar Clara på att ligga på det ibland.

3 kommentarer:

  1. Vilka underbara täcken du gör! Arbetar du mycket för hand eller mest på maskin?

    SvaraRadera
  2. Hur jag arbetar beror på vilken slags täcke jag gör. Är det vanliga rutor eller så , så syr jag på maskin. Sexkanter och dyl syr jag för hand. Broderier gör jag alltid för hand./lina.oj

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin