torsdag 5 maj 2011

Säljeryd

Igår åkte alltså hela familjen till Säljeryd för att kolla efter EN tapetrulle..
Ingemar som äger stället hade åkt dit för att öppna ladan för oss. Vi insåg ganska fort att vi skulle ha tagit med en fet bibba pengar och ett släp,....
Här är käre maken och lilla C på väg in i stora ladan.

Och Stora L bland böcker och resväskor mm..
När vi var färdiga efter många om och men och fynd så förslog Ingemar att vi åkte med hem till honom där han hade en annan lada med "annat urval".
Självklart hängde vi på.
Så här såg det ut när han öppnade dörarna till DEN ladan:
Stället är inte klokt kan jag säga,....Här fans även en övervåning med kläder samt en cirkusvagn utanför på vägen med ekologisk mat och egenodlad lök. Fem timmar efter att vi åkt var vi hemma,...lite fattigare än vi hade tänkt oss.

Vad köpte vi då?
Jo jag hittade den här underbara antika Indiska tröjan.Textilnörd som jag är så kan jag inte låta bli sånt. Ja så blev det en gammal lampa jag ska klä om,....och lite skor och mannen köpte en gammal limmknäckt.

Men hittade jag tapeten då? Näe men tre andra femtiotalare. Så nu blir det en lapptäcks vägg:)

Arbete pågår....


4 kommentarer:

  1. Vet inte om min förra kommentar försvann eller om den kommer upp... men jag är helt tagen av dina bilder. Vilken upplevelse!!

    SvaraRadera
  2. Wow vilket ställe! Han skulle ju kunna ta inträde bara för att få titta och känna på allt som finns där inne ;-)

    SvaraRadera
  3. schyst, sånt händer bara på landet :-)

    SvaraRadera
  4. Åh, vilken skattkammare. Dit skulle jag vilja åka.
    Kram Malin

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin