lördag 21 maj 2011

Trissvinst tack!

Igår åkte vi alltså och hälsade på grannarnas bygnadsvårdsbutik. Vi insåg ännu en gång att lite mer pengar och ett släp önskas.
Besöket började med en totalförälskelse:

Men utöver denna underbara tapet som tyverr inte fanns på rulle, så hann jag bli förälskad många gånger om under den korta tid ( 1.5 timme)vi var där.

Man kanske skulle införskaffa lite dörrar,..till en lagom kåk med en takhöjd på ca 3.10m...
Går nog precis upp till taket på vårat hus. Till taket på övervåningen alltså...




Lite porslin fanns det också och det är ju aldrig fel. Och en och annan spegeldörr och fönster..








Och lite kakel från 50 talet....passar nog fint till våran badrumsrenovering som måste ske snart..



Efter besöket insåg jag och maken att följande drömmar och önskningar infunnit sig:


Triss vinst. ev miljonarv från tidigare okänd släkting.

Släp.

Större hus.

Mera tid.

Obegränsat med energi.

Konstant gratis barnvakt.


Typ...

5 kommentarer:

  1. Konstigt, din önskelista överensstämmer nästan med min - förutom den sista punkten och den med större hus, vårt är ganska lagom stort. Härlig butik att gå och drömma i.....

    SvaraRadera
  2. Kan bara instämma i önskelistan...

    SvaraRadera
  3. Haha...låter som min önskelista...fast jag nöjer mig med ett hus kort och gott (bor i lägenhet) fast ett måste är att det finns en vildvuxen gammal trädgård därtill:) Tapeten är ju bara urläcker...har något liknande fast i tyg!

    SvaraRadera
  4. åh, det tyget låter fantastiskt! har du lust att sälja eller byta lite?
    Min trädgård är galet vildvuxen, skulle bli glad av att bli lite tämjd tror jag visst./lina.oj

    SvaraRadera
  5. Åhh där hade jag gärna kikat runt lite..vill ha roligt kakel till vårt kök..en dörr till minstingens kommande rum..mm.. =)

    Kraaaaaam
    Sanna

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin