måndag 12 september 2011

Koftan och kjolen

Tänkte att det var ett tag sedan jag gjorde ett inlägg om något jag gjort. Så här kommer två obloggade skapade saker. Nr ett är tyll kjolen här ovan.Sydde den till barnens kusin Olle som innerligt önskade sig en ballerinakjol. Den blev vändbar i svart och blått med dödskallar på resåren. Gillades skarpt av kusinen.

Sak nr två är det enda jag någonsin stickat efter en beskrivning. Stickade den för flera år sedan till sonen när han var liten. Hittade den i en gammal stickbok från 70 talet. På bilden till beskrivningen var det två barn i olika duffeltröjor samt utsvängda stickade byxor och fotriktiga skor med rågummisula :) Min tjej matchar med hello kitty strumpbyxor istället .

1 kommentar:

  1. Åh, en sån duffelkofta skulle jag vilja ha själv ju! Underbar med toffsen på mössa o allt!

    ...ch tack för inspirationen! är sugen på att sticka ngt m lite tjockare garn till lillskrotet här hemma att ha till våren, och en sån kofta borde ju vara perfekt!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin