måndag 10 oktober 2011

Fina hus del1

Jag har varit in i många fina och inspirerande hus i sommar så jag tänkte dela med mig av några av dom.
Först ut i min lilla "fina hus" serie är detta underbara 1700-tals hus i stan som tar en ut på äventyr i en blandning av sydöst europa och dalarna....Det ägs och innebos av en samhällskritisk journalist och en illustratör/estét lärare och deras son. Där är helvita väggar,Ikea och onödig byråkrati bannlysta och det lutar lite hit och dit. Här har man fönster mellan rummen inuti husen och knirriga gamla trappor.Ett härligt hem där man inte behöver oroa sig över att skita ner eller stöka till och där man visst kan torka svamp på hela övervåningen och lämna dammsugaren framme.Utan att avslöja för mycket så kommer jag att hänga en del här i framtiden, vilket jag ser enormt mycket fram emot.





















Sen har jag märkt att det varit problem med kommentarerna på sistone. Det har inte gått att skriva något om man inte haft ett eget google konto. Vet inte vad som är fel men hoppas det löser sig snart.

3 kommentarer:

  1. det ser ut som en trevlig serie att följa!

    SvaraRadera
  2. Oj!!! älskar förstår du ju! precis vad jag kan verkligen tycka om, och så underbart med svamp på hela övervåningen och fönster mellan rummen, tack snälla du för denna goda känslan!
    och det måste jag ju berätta, att vi nog överlåter vårt pyttelilla sovrum till Liten och tänker sova i vardagsrummet, och då hade jag tanke på en skiljevägg med fönster i - mitt i rummet, gärna ett med rund överdel. och så vill jag ha en stor gammal järnsäng som står där soffan står nu..ååååh....men mannen kinkar lite, förstår inte det :) han vill ha bäddsoffa, fast man kanske kan bygga en bäddsoffa med antik järnsängsgavel säger jag då. han muttrar lite...

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Lite härligt villekullastämning! Jag önskar mig ett äldre hus med MER själ, men vet inte om jag orkar flytta någongång. Kanske om det dyker upp något här i närheten.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin