fredag 7 oktober 2011

Nya Hemslöjd

Nu är nyaste numret av världens mest inspirerande tidning här! ( iallafall om man är slöjd nörd som jag) Det här numret har jag sett fram emot i månader......Hela numret handlar nämligen bara om knappar, band och lappar. Igår gick jag och väntade hela dagen på att det skulle bli kväll så att jag skulle få lägga mig i soffan och sträckläsa tidningen från början till slut. Vilket jag såklart gjorde så fort tillfälle gavs.

Hittade bla denna fantastiska tröja från 1700talet. ( det är en jacka men plagget kallas för en tröja) Vilket fantastikst handarbete!! Och massor med fina lapptäcken från Min favoritbok Åsa Wettres bok om svenska lapptäcken.

Det fanns också en reportage och sydamerikanska Molas som var skrivet av Julia som jag skrev om i förra inlägget.


Idag har jag varit en sväng på jobbet. Hade jag inte haft en massa beställningar att göra så hade jag dykt ner i mina bandlådor och bara gottat mig och sytt i timtals! Så mycket inspiration får jag av denna fantstiska tidning.



Sen händer det roliga grejer just nu ska ni veta, men inget jag kan outa här ännu. Men det är så roligt att jag knapt kunnat sova i natt för att mitt huvud surrat så. Jag lovar att berätta såfort jag kan!

3 kommentarer:

  1. Ja, visst var det ett trevligt nummer? Ska bli skoj att se vad inspirationen resulterade i. Och spännande att höra vad du har på gång, nu blev jag nyfiken ju. :)

    SvaraRadera
  2. jag med ! Säkert nåt om ditt fina handlag med tyger....jag blev riktigt inspirerad av tidningen denna gång också! utflykten till Stockholm resulterade i mera skatter till min band och knapplåda:)

    SvaraRadera
  3. Så spännande! Du är så duktig och inspirerande; jag läser ofta din blogg och blir betagen.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin