fredag 16 december 2011

Ombyte förnöjer?

Jag har ju lite dille på att fixa om hemma när jag får idéer. Det har ni nog märkt....
Klickade runt på bloggen igår och insåg att bla köket sett ut på många olika sätt sedan bloggen startades. Här är några exempel:



Förutom dessa varianter har köket även varit tapetserat i gammelsvensk tapet, målat i vitt och i fyra olika blå nyanser. Nu är det som ni ser vitt igen.

Har jag nämnt att vi bott i huset i fem år?....( harkel)


Nu har jag och maken hållit på och sågat och grejjat i köket igen. Anledningen var att vi måste få bort micron någonstans. Hittils har den stått på vedspisen och det funkar ju inte när man vill elda i vedspisen...då smälter typ micron. Så istället tog vi bort ett kastrull skåp och sågade upp ett stort hål i väggen. Klädde det med pärlspont, satte upp spontade hyllor, målade alltihopa med färger vi hade hemma och satte dit en av husets orginaldörrar från 1909. ( ytterdörrarna som var en dubbeldörr med glas, hittade vi i uthuset). Vi drog in el i skåpet och fixade ett uttag för micron och målade dörren.Vi gillar det skarpt. Nu slipper vi också SE den fula micron.



Vi är inte helt klara ännu dock, det ska upp lite fler mindra hyllor ovanför micron för kryddburkar osv tänkte vi.

Nu när jag gått hemma har jag även, helt själv (!!) byggt en dörr till hyllan ovanför kylskåpet.
Blev trött på den hamdduken som hängde för där innan.

Jag använde pärlsponten som blev över från skafferibygget och målade med samma överskottsfärg som skafferidörren. Haspen har min make smitt. I like!


Är hemma med sjuka ungar i dag med, så trist det är......

Som tur var kom DHL och levererade 25 kg syntét vadd i en tiokilos rulle så barnen har nåt spännande att leka med. Suck.

Undrar om det finns når kul att snickra med hemma idag?..

5 kommentarer:

  1. Haha, då smälter typ micron... ja :)
    Smart lösning! Micros är fula. Vi har ingen alls istället. Den gick sönder och sen vande vi oss att vara utan :)

    SvaraRadera
  2. Hej,

    hur kommer det sig att det är alltid du som är hemma när barnen är sjuka?
    Varför delar ni inte på det?
    Det vore mer rättvist.

    SvaraRadera
  3. Vi hade ingen micro förut heller. Den stod ute i boden. Men sen kom lill C och ville ha välling så då fick den flytta in igen.
    Min make är den enda inkomstbringaren och löntagaren i den här familjen. Skulle han vabba också så skulle vi verkligen bli fattiga ;)/lina.oj

    SvaraRadera
  4. Bara älskar ert hem! <3

    Kraaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  5. Superfint alla varianter. OCh man ser ju stilen ändå. Samma glada fina stil. Älskar microlösningen! Vill också klämma in gammal dörr med glas någonstans!!! :)))

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin