måndag 19 mars 2012

Kreativa helgen

För andra helgen i rad så har vi de stora barnen utstationerade hos vänner och släktingar medans jag, maken och lillfisan stannar hemma och bygger. Ett riktigt meck är vad det är men jag tror att det blir bra i slutändan. Det blir bara så omständigt när man inte har någon annan yta att arbeta på än på köksbordet. Allt som ska sågas, gipsskivor som skall knäckas, cirkelsågen som yr damm omkring sig...Hela huset har ett tunnt tunnt lager trädamm över sig. I mattallrikarna på hyllan, i kattens matskål, på hatthyllan, i soffan, på blommorna osv. Städa städa städa. Och i hallen trängs reglar med gipsskivor och spegeldörrs karmar så man knapt får plats. Det får vi ju knapt i vanliga fall heller.Ser fram emot en tid då man slipper torka bordet fritt från hyvelspån och slipdamm innan man sätter sig för att äta. Men,men... så här är det ju varje gångvi får idéer och ändå kan vi inte sluta starta projekt hemma..stora som små.
Mitt egna projekt med det lilla trädet jag sågade ner är iaf lite mindre och väsnas inte så mycket. Det är mest tälja för hand och det gör jag gärna ute. Till på köpet får man utmärkta barkspån att elda med i vedspisen. Hyvens!


3 kommentarer:

  1. Mmmm, gillar tiltshiften!

    SvaraRadera
  2. Har inte använt nån tiltshift, vårat hus ÄR sådär litet....:). / lina.oj

    SvaraRadera
  3. Det är härligt med lite kreativ förändring! Men, hurvas! för sånt där damm. Skönt att du kan vara utomhus och tälja ;-)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin