onsdag 25 april 2012

Den lilla världen

Den här bilden på min inspirationsvägg i ateljén, har jag upplagd på Instagram. Inspirationsväggen består av en samling bilder , tyg och tapetbitar samt bilder jag hittat i tidningar som jag gillat. De flesta bilderna kommer från  olika sidor jag varit inne på på internet och jag har haft många av dem sparade i åratal så jag kommer inte alltid ihåg vart jag hittat dom.  Men häromdagen fick jag en kommentar nedanför den här bilden ,av en tjej från helt andra sidan av atlanten . Hon skrev nåt i stil med" Hey, that is me! From a shoot with my friend Shae who is amazing inspiration!"
Hon var den rödhåriga tjejen på stranden öppe i vänstra hörnet!!
Den här tjejen alltså!
Ibland känns världen så underligt liten. Hur det kom sig att hon hittade till min sida med mina typ 23 följare har jag ingen som helst aning om. Det är när sådant här händer som man verkligen förstår storheten av internet. Tycker jag.







Sydde förresten den här jackan idag. Det är en beställning som jag såklart hoppas kunden blir nöjd med.
Annars håller jag på med ett litet väst projekt i ateljén nu. Bilder kommer sen .

5 kommentarer:

  1. Haha, vad coolt! Det är så roligt när sådant där händer.

    SvaraRadera
  2. Ja, visst är det. Och underligt. /lina.oj

    SvaraRadera
  3. Men så märkligt!! Världen är verkligen bra liten. Ljuvlig jacka! Som vanligt : )

    SvaraRadera
  4. Hej rara! Vilken underbar inspirationsvägg, och vilken fantastisk historia! hur i hela friden undrar jag med! Det är fantastiskt hur det kringlar och krånglar till sig här i världen, det håller jag med om. köpte en rara tantväska på tradera och fann ut att hon som sålde den bodde två kvarter härifrån, och hon hade massor med intressanta tips om gamla vackra saker i ett hus som skulle tömmas, ett hus jag kikat på ofta när jag promenerat förbi :) himla kul när det faller sig..
    jackan är jättefin också ***

    kramar Lycke

    SvaraRadera
  5. Vem är tjejen?

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin