tisdag 19 juni 2012

Dagens

Idag har jag sytt en drake. Mamman till den står just nu på den stora slöjdutställningen på Liljevalchs i Stockholm och myser med massa andra skånska djur kompisar. Dom är mina bidrag till utställningen, förutom lövet då. Åk och kika på utställningen om ni kan. Själv har jag inte hunnit dit, men jag har hört att det skall vara fantastisk.


Sen har jag sytt färdigt en kudde med inspiration från en skånsk brölllopskudde i yllebroderi.


Och slutligen har det blivit lite väskor.
Igen.


Todays work. Dragons, pillows and handbags.

7 kommentarer:

  1. Vilka vackra saker; särskilt den fina kudden. Ljuvligt motiv, dessutom.

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt! Allt. Både det sydda och det fixade köket nedan.

    SvaraRadera
  3. Jäklar, vilken produktiv dag du haft!
    Haha, och vad kul att det är du som gjort de där djuren. Såg dem på bild på någon blogg och tänkte att de såg ut som något du skulle kunnat sy. :)

    SvaraRadera
  4. Ja, jag har ju fått vara lite hemlig med djuren. Får ju inte visa dom på bloggen då dom först och främst ska visas på utställningen. Vilken blogg såg du djuren på? Hade varit kul att se ;) /Lina.OJ

    SvaraRadera
  5. http://www.tradera.com/70-tal-brun-och-gul-duk-retro-auktion_341391_158249795

    Här är äpplena du gillar va?

    SvaraRadera
  6. sååå fina saker du gör! Älskar ditt sätt att kombinera!/Marit

    SvaraRadera
  7. Det var hos Karin "Karins broderier" Holmberg. Här är länk till inlägget: http://www.karinholmberg.se/2012/06/dubbla-utstallningar.html

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin