lördag 9 juni 2012

Lördag





Sydde ett lapptäcke och en klänning igår.
Täcket kommer att finnas tillsalu i Karlskrona skärgård i sommar, klänningen gjorde jag till mig själv.
Tyget i klänningen köpte jag på stoff och stils rea för evigheter sen, sedan dess har det bara legat och väntat på att få bli något. Klänningen är sydd i dubbelt tyg, har veckad kjol, krage, puffärmar och knappar i pärlemor. Får fota den när jag har den på nån gång.

Resten av bilderna är bara trams hemifrån. 
Fin sovrums kombo och minsta lilla fisan som beundrar sina skor.
Nu skall lilla familjen gå på stan och lyssna på stadens musik kår.
Dom spelar varje lördag kl tio, prick.


I made a quilt and a dress yesterday.
The quilt will be sold i Karlskrona this summer, the dress is just for me.

1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin