måndag 13 augusti 2012

Nytt godis i tyghyllan

Det har blivit lite nytt tyg i hyllan i sommar. Dessa första tre bilder är på tyger köpta från en quiltbutik i London. Hittade dit via en bild på Instagram och blev kär på sekunden.

Den fjärde bilden är en hel hög med tyger jag fått från denna Madame.
Hon och jag har bytt tyger förut och jag får alltid igen tiofalldigt mer tyger från henne än vad jag  tycker att jag skickar till henne. Sen har hon den mest imponerande samlingen textilböcker hemma. Det är inte klokt.
Jag skulle kunna stänga in mig i evigheter och bara läsa dessa fantastiska böcker om folkdräkter från hela världen, broderier och tekniker.




Dom här två sista gobitarna har jag fått från bästa Lisa.
Hennes tygsamling är inte lika stor sommin, men däremot innehåller den uteslutande tyger man skulle ge sin ena arm för. Det är inte klokt. Det till höger är jag så kär i att jag drömt om det....jo jag vet. Jag är lite galen.


Ja, sen har jag sytt en massa klänningar på sistone såklart. Men tänkte att det kanske blev lite tjatigt att skriva om dom hela tiden  så idag blev det tyg istället.

Ihave bought som new fabrics this summer.
Some come from a quiltshop in London, some from Madame Marguerite and some from my friend Lisa.

3 kommentarer:

  1. Jag är lika kär i tyger.. bara köper o köper..o vill knappt använda de.. lite galet låter det ju. Så vackra de var, dina tyger..

    SvaraRadera
  2. Tack för den, sötnos! Den är hårt rensad den där samlingen. Men behåll du dina armar så byter vi en lapp ibland istället, tycker jag. Och jag håller givetvis inte med, utan är blå av avund inför din tygvägg... /lisa

    SvaraRadera
  3. Madame Marguerite16 augusti 2012 kl. 02:00

    Hej Lina! Vad roligt att du tyckte om tygerna! det ska bli spännande att se vad du syr av dem! Du kan också bara titta på dem och klappa dem... precis som jag gör med dina (för tillfället, i väntan på... mera tid...!), Kram!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin