fredag 7 juni 2013

Hemmafix





Ja,..så blev det tapetserat igen då...
Denna gång blev det en limfärgstryckt sak som skulle kantskäras och sättas upp med ett speciellt cellulosalim som man fick blanda till själv. Varför göra det lätt för sig likssom....
Mönstret kommer från slutet av 1920 talet och är från Baltikum.
Har spanat på den ett tag. Finns även i ljust rosa, ljust grön och ljust lila ( har jag för mig).
Skåpet kommer från svärmormorns hus, knopparna har små fåglar och kommer från Indiska.


Sen köpte min mamma dessa prickiga krokar åt mig härom veckan.
Jag tog en gammal sängbottenribba, sågade av den i lämplig längd och klädde den med ett tyg från ett nattlinne från 40-talet och skruvade fast krokarna därpå.
Hyvens blev det!


I förra veckar hade jag besök av två goa människor som gjorde fotoreportage om mitt lilla hus.
Lina och Johanna som av ren slump,dagen till ära ,hade matchande outfits.
Himla goa människor! Fast nu får det vara slut med fotografer springandes i mitt hus på ett tag för Jisses vad jag är trött på att städa!



1 kommentar:

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin