lördag 15 februari 2014

Köket

Har ju glömt att visa att jag gjort om köket,...igen. ( jag vet, det är inte klokt..)
Numera är det inte fyra olika grönturkosgrå färger utan grått. Väggarna har fått pärlspont, nya hyllor och en ny lampa har flyttat in. Hello torpkök! Känns ibland som att det inte är jag som bestämmer hur det här huset ska forma sig. Mer som att det är huset självt som liksom säger " jag vill inte se ut såhär, testa nåt annat". Eller " nice try,... men det är inte riktigt så jag vill se ut, prova det här istället".
Jag får bara hänga med i svängarna verkar det som.
Luckorna är målade med linoljefärgning i en blandning av ardbeggreen, svart och zink/titan vit.
Väggen är också målad med linoljefärg som är blandad av zink/titan vit, italiensk umbra och guldockra.




Igår var det ju alla hjärtansdag som alla vet, så jag tog tillfället i akt och skrev denna försynta status:


Det tog inte många minuter så knackade det på dörren och finaste Nisse stod utanför dörren!! Med hjärtformad choklad och rosor!
Jag tror att jag har de bästa vännerna i hela världen :-)


Nisse och hans fru Lisa håller för övrigt på att renovera en 1700-tals gård här i trakten och jag tror det kommer att bli fantastiskt när det är klart.
Gå gärna in här och kika.

Nu är det sportlov som hägrar. Idag har jag barnen så vi ska vara hemma och mysa. ( det är typ storm ute med tillhörande horisontalt slaskregn så ut vill jag inte) I morgon kommer Kimsallabim hit och senare kommer pappsen ner från dalarna för att härja med kidsen. Tror minsann det blir ett trevligt lov!

6 kommentarer:

  1. Men åh vad fint! Varje gång du renoverar om så tror man att det inte kan bli finare. Sen blir det bara ännu finare igen! Du är så duktig!/ anna

    SvaraRadera
  2. Instämmer med ovanstående; det blev ju jättebra (igen). Och vilka underbara vänner du har; du kan verkligen skatta dig lycklig.
    Hälsningar,
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Jag vill också ha Nisse som granne ! Underbart både kök och chocklad

    SvaraRadera
  4. Jag va slarvig när ja läste rubriken... Fniss... Jag läste "Kär" o jag tänkte "men va härligt". Blev nästan lite besviken när de sedan handlade om köket ;)

    SvaraRadera
  5. Blir sugen på att hälsa på och kika lite. Snyggt som vanligt, du är så underbar! Kramiz

    SvaraRadera
  6. I saw this at the theater with friends. I'm fendi outlet 18 and I thought it was awesome. We all did. What is it with movie critics? They drool over that MORONIC Mr. Fox movie and diss this? This was kickass. The animation hermes replica was beautiful and the central character made you root for him, great voice work, funny and sad and just great. Fight scenes rocked. NOT FOR KIDS ONLY. Not prada handbags even close. NOT JUST A RENTAL either. Glad I saw it at the theater, the audience was into it and that's part of the fun of going to the movies imo. Astro Boy - five stars.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin