fredag 30 maj 2014

Rosor på Svensk slöjd

Även i år har jag det stora nöjet att få sy rosenklänningarna "Elsa" till butiken Svensk Slöjd på Nybrogatan i Stockholm. De första fyra sys upp i det röda och det gröna i storlekarna S och M.
Borde dyka upp där i butiken i nästa vecka.
( Priset ligger på runt 2300:- )


Åsså har jag lekt vidare i ateljen igår.
Två nya skapalser blev det.

Den första blev till lite hipp som happ, hade ingen klar idé från början.
Tyget är ett gammalt påslakan jag fått av min fina kompis Lisa.


Nr 2 var mer planerad.
Tyget köpte jag på en Facebooksida för ett tag sedan . 
Det är någon slags bomull/viscose blandning.


Häpp!!


Sen har jag missat att berätta att jag är med och ställer ut i Virserums konsthall i sommar.
Utställingen heter " Bäst i sverige" och är en utställning med textilare ifrån hela Sverige som valts ut av länens textila hemslöjdskonsulenter. Jag har inte sett utställningen själv men tror såklart att den är himla sevärd.

2 kommentarer:

  1. Vad fina! Synd att man inte är rik.

    SvaraRadera
  2. Underbara klänningar, synd att man inta är så smal och framför allt rik:O)) Men tack för inspirationen../ Immi

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin