måndag 29 juni 2015

Äntligen!!!!!


Äntligen hemma bland mina berg, högt upp och andas fri luft!!!! Som jag har längtat!

Har precis befunnit mig på Sätergläntan i dalarna i en hel vecka på vävkurs. Denna fantastiska plats som jag bodde på i två läsår och lärde mig sy folklig sömnad på för 11 år sedan. Så fort jag steg ur bilen så kändes det som att komma hem. Lukten, miljön, slöjden, alla fina minnen.




Foto : Peter Stenhotten

Jag har besökt gamla vänner från förra Sätergläntan-tiden.


Och fått nya.


Och vävt,....och vävt och vävt. Och haft bindningslära och vävteori såklart.
Väva kan jag ju sedan förut, men mina kunskaper behövde en uppdatering.

Mattan till vänster vävde jag mellan onsdag och torsdag. Den blev 2.7 m lång och alldeles jätte fin!!! Näst på tur står handdukar men innan det ska jag leka färdigt med min rosengång.


Fy sjutton vad det är skönt att få komma hem. Äntligen. Hur ska jag någonsin kunna åka ner till Blekinge igen och känna mig som en hel människa. Önskar att jag hade kunnat ta med mig mina berg och skogar i en liten ask.

2 kommentarer:

  1. Det är alltid något särskilt med att komma hem. Och vilken fantastiskt fin rosengång.
    /Maria

    SvaraRadera
  2. Ja, så är det ju. Tack, ska nog få bli en kudde tillslut.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin