tisdag 23 februari 2016

Tröjexperiment

Lite före jul så hittade jag denna fantastiska tröja på Pintrest.
Och jag tänkte genast att jag bara måste göra mig en sådan. Har ju aldrig testat att sticka sådana tröjor med minskande mönster upptill. Men,....mönstret fanns ingenstans att hitta, och de mönster jag hittade var inge fina. Så vad göra?,...



Jag hittade det här mönstret i ett häfte jag köpte förra året på en resa till Göteborg. Tänkte att jag kunde utgå från det och det borde vara lätt att ändra lite på..


Så jag tecknade upp eget mönster till "löven" på vanligt rutpapper.


Förändrade det färdiga mönstret lite med blyerts för att få det mindre klumpigt så det skulle passa ihop med löven. Sen improviserade jag mönster längst ner på ärmar och bål...


Sen var mitt garn och mina stickor tunnare än det i beskrivningen så jag valde att sticka en storlek större för att kompensera... Och voila!:


Ett stycke kofta minsann! Me like!!


4 kommentarer:

  1. Men shit pomfritt vad snygg!! /Anna k

    SvaraRadera
  2. Wow! Så impad över din problemlösningsskicklighet - och tröjan blev sååå snygg! Vackert med de nästan fjäderlika löven.

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket! Ja, sådana utmaningar är så roliga. När man liksom inte vet om det blir bra förens det är färdigt. Då blir vilken tråkig stickning som helst spännande.

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin