tisdag 16 maj 2017

Vårfärger

Här är min minsta, min mini-me som mamma brukar säga. Anledningen till att hon ser så sjukt nöjd ut är att hon har designat och färgat koftan själv! Eller ja,.. hjälpt till i allafall.

Hon fick låna min lökfärgade kofta en dag och sa resolut att hon minsann vill ha en egen kofta. Som vi skulle färga och den skulle vara ila och rosa. Så det så! Sagt och gjort....
Vi blötlade blå bresilja och koschenill och färgade det tillsammans hemma på spisen och hon ritade en skiss på hur tröjan skulle se ut. Sen fick jag gå igång med stickandet.
Och jisses vad glad hon blev när koftan var färdig! Hon skulle minsann ha på den i skolan redan dagen efter och den var absolut inte stickig. Lilla unge...hur ofta blir barn glada för stickade koftor liksom :-)



Ja så har jag som vanligt varit i Skåne igen. Det är så makalöst vackert där just nu. Rapsen och äppelträden står i blom och bokskogen är sådär overkligt knallgrön.

Jag och Frans tog en tur i rapsen när solnedgången var röd och temperaturen låg runt 19 grader.

Tittut!




2 kommentarer:

  1. Vilken lycka att få vara med när tröjan blev till, helt underbart !

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Hur ofta händer det att barn tycker stickning är kul liksom :-)

      Radera

Lämna gärna en kommentar, jag blir så glad! Jag läser alla och svarar på dom jag hinner med.

Blog Widget by LinkWithin